1 Şubat 2010 Pazartesi

BUGÜN 01022010...

7 ay önce, isteksizliğim ve iş yoğunluğundan vakit ayıramadığım için ara verdiğim modelciliğe geri döndüm.


 Ancak bu dönüşün bir değerinin olması ve beni paslarımdan arındırması da gerekiyordu. Son birkaç aydır aklımda şu proje vardı....


Başlangıçtan ileri seviyelere doğru adım adım, modelciliğe yeni başlıyormuş gibi en basit modellerden başlayıp, daha ustalık ve teknik çalışma gerektiren modellere doğru ( çoğunluğu serbest uçuş ve lastikli modeller olmak üzere... ) bir yolculuğa çıkmaya karar verdim...


Yolculuk sırasında yapılan modelin planından yapım aşamalarına, uçuş ayarlarından uçuşuna kadarki tüm yapılanlar detaylı olarak paylaşılacak ve belki de aynı anda bu modeller takibeden diğer arkadaşlar tarafından tezgaha konulup yapılacak.

Bu yolculuk,modelci.net forumundan ve oluşturacağım bu blogdan paylaşılacak. Fotoğraflarla ve mümkün olduğunca video görüntüleriyle desteklenip bir yapım günlüğü haline gelecek. Modelin bitiminde ise, o modele ait yolculuk günlüğü bir cd ye kaydedilecek.

Bu süre içinde yapılacak modelleri, her modelin bitimini takibeden 1 hafta boyunca sürecek açık arttırma ile satmak ve buradan elde edilecek geliri bir hayır kurumuna veya organizasyona para olarak yada ihtiyacı hissedilen bir başka değer olarak bağışlamak gibi bir fikir geldi aklıma.


 Bu projenin başlangıç tarihini de özellikle bugün olarak belirledim.


 Bugünün bir özelliği var...

Bugünün tarihinin yazılışı bir palindromdur. yani  01-02-2010,  01022010

Sayı ve harflerin tersten okunuşu da aynı olan cümle, kelime veya sayılara denir. Örneğin 323, 6336, 7895987 veya Kak, Kaçak, İki palindrom sistemine örnek olarak gösterilebilir.

Türkiye'nin tarih sistemine göre bakıldığında bu yüzyılda toplamda 29 adet palindrom gün bulunuyor ve 1 Şubat 2010'dan sonraki palindrom günü 11 Şubat 2011 tarihinde (11022011) görülecek.
Bu yüzyılda yaşanacak palindrom günlerinin ilk 5 tanesi ise şöyle:
- 11.02.2011
- 21.02.2012
- 02.02.2020
- 12.02.2021
- 22.02.2022

 Bu proje başlayacaksa böyle özel ve güzel bir günde başlamalı bence.

Eveeet, konuyu kısaca anlattıktan sonra şimdi de izlenecek yolu bir görelim. Aslında modelcilik için en uygun adımlarla alınacak bir yol olacak bu. İlk defa model yapmaya başlayan birinin tüm acemiliğini ve tüm heyecanını birlikte yaşayacağız. Adım adım, yeni modeller yaptıkça, her birinde yeni birşeyler öğrenip,bir sonraki modelde daha da deneyim kazanacağız.

İlk yapılacak model bir chuck glider olacak. Artık Catapult launch Glider mı olur, hand Launch Glider mı olur, orası planlar deytaylı incelenip en uçucu ve en kolay inşaa edilebilecek model seçildiğinde netleşecek.

Sonraki model hem salonda, hem de açık havada uçabilecek bir çubuk gövdeli model olacak. KOlayca temin edilebilecek malzemelerden yapılabilmesi ve hızlı inşaat bunda da önem arzediyor.

Bir sonraki model ise gövdeli bir spor model. Ancak gövde levhadan inşaa edilecek. Çıta konstrüksiyona daha zaman var.

Sıradaki model ise tamamen çıta konstrüksiyon bir spor model. Kanat boyu yaklaşık 50 cm. Bunda gövde temel inşaa teknikleri gösterilecek.

Veeee ilk serinin finali. Old timer sınıfında bir duration modeli. Bu aşamaya kadar gösterilen tüm tekniklerin kullanıldığı, ilave olarak bazı mekanizmaların olduğu bir model olacak.


İkinci seride ise ana konumuz tamamen salon modelleri olacak.

Temel bir çubuk gövdeli model yapılarak bu sınıf modellerin karakteristikleri ve inşaa teknikleri gösterilecek.

takibeden modeller ise tamamen uzun uçuş maksatlı modellerden seçilerek inşaa sırasında kullanılması gereken orjinal materyaller kullanılacak. Mylar, os film, çok ince balsa, karbon, kevlar vs...

Veeee bu ikinci serinin finalinde ise bir .............. ( burası sürpriz olsun.)

Üçüncü seride ise artık modelleri biraz büyütüp açıkhavaya çıkmak lazım. Serbest uçuşa devam. P30, A1,A2, F1H,F1B,Wakefield, Cox motorlu serbest uçuş modelleri diye akıcaz artık elimiz yettiğince, dilimiz döndüğünce.

Offf, yazarken bile heyecanlandım. Sıkı bir yolculuk olacak. İşin en keyifli yanı ise (benim için), geçmiş yirmi küsür yılı en baştan yaşayacak olmam. O amatör heyecan olmasa içimizde ne yaparız bilmem.

Bu yolculukta bana destek olan ve cesaret veren arkadaşlarıma can-ı gönülden teşekkür ederim.

İyi ki varsınız...

1 yorum:

  1. Hoşgeldin Caner,

    2007 de Atatürk Kupası salon modelleri yarışmasında senin yapıp uçurduğun modelleri gördükten sonra resmen büyülenmiş bir şekilde modelciliğe başlamıştım. Çayır kuşunun nefis uçuşu dün gibi gözümün önünde. Hala en severek yaptığım ve ucuşunu beğendiğim favori uçağımdır.

    Yeniden ve sıfırdan başlamana sevindim.
    Senin Önderliğinde bu Projenin tutacağına ve yeni modelcilerin yetişeceğinden hic kuşkum yok.

    Saygılar Sevgiler
    Soner

    YanıtlaSil