27 Mart 2009 Cuma

MODİFİYE İYİ UÇAR...




Benim ilk gözağrım planörler, sonra lastik motorlular ve en son tutkum da salon modelleri.
model uçak dediğin basit olmalı, çabuk yapılmalı, masrafı az olmalı, kırılınca üzülecek kadar güzel olmamalı. ( Biraz, sabırsız modelcinin modeli tiplemesi oldu bu galiba)...
 
İşte böyle bir model var sırada. Orjinal plan Joshua Finn kardeşime ait. Sağolsun, üşenmedi gönderdi planını.


Bir de not eklemiş yanına; "- Gövde üçgen olduğu için yapımına azami ( ! ) dikkat edin. "
Malum ben sabırsız modelci ve "AZAMİ DİKKAT" maalesef bende mevcut değil.

Çözüm?
Gövdeyi kare yapmak....

Gövde bir gecede kare şekilde yapıldı. Çıtalar 1.5mm balsa.
Kanatlar orjinalinde daha kısa ve kanat uçlarından dihedral. Biraz tecrübe var ya, hemen kanat boyunu uzattım ve kanada ortadan bir eğimle polyhedral şekline getirdim.

Malum kanat uzayınca kaldırma gücü arttı, bunu dengelemek için düz olan yükseliş kanadını da profillendirerek inşaa ettim.

Zaten yavaş bir modeldi, şimdi iyice yavaşladı.

Kaplama Japon kağıdı. ( Orjinalinden...)

pervane ise plastik bardak ve kürdan.

Lastik 3mm. Gövde boyundan %30 daha uzun.

Sonuçta 3 dakika üzerinde uçuşlar ve 3 adet birincilik. Sağolsun bana çok emeği vardır bu modelin. Model yapamadan katıldığım son üç yarışmada yüzümü hiç kara çıkartmadı.

Bu da videosu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder