tag:blogger.com,1999:blog-38553199862262991152024-03-13T01:40:04.323-07:00MODELDELİSİ MODEL ATÖLYESİAKLIMI KAYBETMEKTEN DEĞİL, BULMAKTAN KORKARIM !MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-3855319986226299115.post-61247888756232733532010-03-07T01:41:00.000-08:002010-03-07T01:41:02.357-08:00E.T. MODELİ YAPIMI -2Ana kanadımızın inşaası tamamlandı. Şimdi sıra yükseliş ve dönüş dümenlerinde.
Tabanını kestiğimiz 3. et tabağımızın üzerine aşağıdaki ölçülerde dümenlerin çizimlerini yapıyoruz.
kestiğimiz parçaları 220 numara zımpara yapıştırdığımız takoz ile inceltiyoruz. Kalınlığı yarıyarıya azaltmamız gerekli. Ne kadar hafif kuyruk, o kadar hafif burun ve model demek.
Dönüş dümeninin 5 cm MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3855319986226299115.post-19461455684747924932010-03-07T01:31:00.001-08:002010-05-23T06:59:35.277-07:00E.T. MODELİ YAPIMI -3 ( PLAN EKLİ )Modelin planı aşağıda. Plan çizimi ölçekli olmadığı için yapımda bu plan çizimini şablon olarak kullanmayın. gerçi şablona ihtiyaç duyulacak bir aşama da bulunmuyor.
MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3855319986226299115.post-38022664709174094812010-02-26T01:33:00.000-08:002010-02-26T01:37:50.303-08:00E.T. MODELİ YAPIMI -1Köpük tabaklarımızın tabanlarını kullanarak kanatlarımızı ve dönüş, yükseliş dümenlerimizi yapacağız.
İlk olarak Dik açılı gönye ile tabakların diplerini olabildiğince büküntü kısmına yakın gelecek şekilde çiziyoruz.
Üç tabağın da taban kısmını gönye ile çizdikten sonra keskin model bıçağı ile cetvel kullanarak düzgün ve çapaksız kesiyoruz.
Kesilen tabanlardan iki tanesini üst üste MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3855319986226299115.post-12051383632964917822010-02-24T12:24:00.000-08:002010-02-24T23:00:09.627-08:00İLK MODEL E.T.... Hastalıkla ve ufak tefek telaşlarla geçen onbeş gün sonrasında nihayet ilk modelimizi yapmaya başlıyoruz. Geçen onbeş günlük süre boyunca elimdeki planların ( yaklaşık 7000 adet.. ) arasında boğulmak üzereyken imdadıma evimizin yanındaki market yetişti.
Hadi bakalım, şimdi marketle modelin ne alakası var dimi ama?
Olayın giriş, gelişme, sonuç üçgeni şöyle: MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3855319986226299115.post-20533575098413964442010-02-02T08:45:00.000-08:002010-02-02T13:41:51.574-08:00ALET- EDEVAT. ( ihtiyaç kılavuzu...)Eveeeet, sonunda model yapmaya başlamamıza birkaç minik adım kaldı. Bu adımlardan ilki, inşaa sırasında ve uçuş alanında ihtiyacımız olacak alet- edevat takımının tanıtımı olacak.
Pekçoğunuzun ilk duyduğunda modelcilikten soğumasına sebep olabilecek tehlikeli bir cümle vardır.
Derler ki;" - Modelcilik çok pahalı bir hobidir. Yok uçağı şu kadar lira, yok motoru bu kadar lira, yok kumandası MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3855319986226299115.post-11468649317472119392010-02-01T03:17:00.000-08:002010-02-02T13:56:55.401-08:00BUGÜN 01022010...7 ay önce, isteksizliğim ve iş yoğunluğundan vakit ayıramadığım için ara verdiğim modelciliğe geri döndüm.
Ancak bu dönüşün bir değerinin olması ve beni paslarımdan arındırması da gerekiyordu. Son birkaç aydır aklımda şu proje vardı....
Başlangıçtan ileri seviyelere doğru adım adım, modelciliğe yeni başlıyormuş gibi en basit modellerden başlayıp, daha ustalık ve teknik çalışma MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3855319986226299115.post-51134255949841171012009-03-27T07:09:00.000-07:002010-02-26T13:40:18.831-08:00MODİFİYE İYİ UÇAR...
Benim ilk gözağrım planörler, sonra lastik motorlular ve en son tutkum da salon modelleri.
model uçak dediğin basit olmalı, çabuk yapılmalı, masrafı az olmalı, kırılınca üzülecek kadar güzel olmamalı. ( Biraz, sabırsız modelcinin modeli tiplemesi oldu bu galiba)...
İşte böyle bir model var sırada. Orjinal plan Joshua Finn kardeşime ait. Sağolsun, üşenmedi gönderdi planını.
Bir de not MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3855319986226299115.post-89435782512426529452009-03-27T05:29:00.001-07:002010-01-28T02:12:15.475-08:00GEÇMİŞ ZAMAN OLUR Kİ, HAYALİ CİHANA DEĞER...Madem ki lafı eski zamanlardan ve eski zaman modellerinden açtım , devamını da bu konudan yapayım.
dedim ya, eskinin insanı daha bir sabırlı, daha bir ince ruhlu, daha bir titizmiş yaptığı modelcilikte. Modelinin her bir parçasını tek tek elde keser, zımparalar boyarmış.
Nerede o zamanlar şimdiki gibi Dremel el aletleri, dekupaj testere, elektrikli matkap falan. her bir model el emeği, göz MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3855319986226299115.post-28131457691725197022009-03-27T03:41:00.000-07:002010-02-03T02:20:09.964-08:00BİR TASARIM DENEMESİ
Oldum olası eski zaman modelcilerine ve eski zaman modellerine hayranlık ve imrenmeyle karışık bir utanç duygusu ile bakarım.
1930- 1960 yılları arası, modelciliğin tüm dünyada son sürat devam ettiği ve birbirinden nefis tasarımların ortaya çıktığı bir dönem. Özellikle bugüne göre daha basit teknolojilerle yapılmış, olabildiğince basit malzemeler kullanılarak ve kolay mekanizmalarla MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3855319986226299115.post-44675726855754752482009-03-26T06:16:00.000-07:002010-02-25T04:58:49.354-08:00YENİ BİR BAŞLANGIÇ
Hoşgeldiniz,
1985 yılından bu yana, model uçaklar hayatımda her zaman önemli bir yere sahip olmuştur. Pekçoğunuz gibi THK nun ıhlamur modelleri ile bu işe başladım ancak ilk modelim JET MODEL'in köpükten mamul KAŞİF modelidir.
Yıl 83-85 arası bir tarih. Eskişehir'de, oturduğumuz Tepebaşı'ndaki sokakta CİCİ BERBER adında yarı berber, yarı kırtasiye bir dükkan vardı. onun camında görmüştüm ilk MODELDELİSİhttp://www.blogger.com/profile/03666553328077885989noreply@blogger.com0